Lucovich Dawn

プロフィール

Lucovich Dawn
氏名
Lucovich Dawn
ふりがな
ルコヴィッチ ドーン
職位
助教
専門・研究分野
応用言語学、教育学、外国語教育
担当授業科目
Basic English Communication、Comprehensive Englishなど

学生へのメッセージ

 You will not “study” English in classes at The University of Nagano. Instead, you will use English to communicate, teach others, and learn new information and skills. My research is about how students use English outside of the classroom. I encourage you and challenge you to use English in your daily lives.

経歴

学歴

イリノイ大学, 文学士号優等/University of Illinois, Bachelor of Arts cum laude with Distinction;
コロンビア大学大学院/Columbia University, Master of Arts;
テンプル大学大学院, 博士(候補)/Temple University, Ph.D (candidate)

職歴

早稲田大学 理工学術, 早稲田大学 文学学術院, 東京女子大学 英語文学文化専攻 講師, New York University American Language Institute (ALI), etc.

社会活動歴等

リーダーシップ:
全国語学教育学会(JALT)東京, 理事/Tokyo JALT Chair (2018-);
全国語学教育学会(JALT)東京, 会長/Tokyo JALT President (2016-2018);
全国語学教育学会(JALT)東京, 副会長 & リサーチ予算オフィサー/Tokyo JALT Vice President & Research Officer (2016);
Tokyo JALT Journal Editorial Board;
Writers' Peer Support Group (PSG) External Coordinator;
JALT Proceedings Proofreader;
The Language Teacher Proofreader;
語彙学習研究部会(VOCAB) リサーチ予算オフィサー/VOCAB SIG, Grants Officer;
Accents Asia Editorial Board

所属している学会:
American Association for Applied Linguistics (AAAL), TESOL Association International (TESOL), European Second Language Association (EuroSLA), Asian Association for Language Assessment (AALA), Writing Centers Association of Japan (WCAJ), 日本自律学習学会/The Japan Association for Self-Access Learning (JASAL)

研究業績

著書・論文

What Makes Tutors Tick?: Exploring Motives and Experiences in the JALT Writers' Peer Support Group (PSG)
Research in Online Literacy Education, co-authored (2019)

Test strategy and DK usage on the VST
テストストラテジーと"Don't know"のVSTにおける使用について
Vocabulary Learning and Instruction (2014)

Adding "I don't know" to the Vocabulary Size Test
"I don't know"のVSTへの追加
JALT 2013 Proceedings (2014)

Repeated reading for fluency and comprehension in the university classroom
大学教育現場における、流暢さと読解のための反復リーディング
Journal of Saitama City Educators (2014)

The inclusion of "I Don't Know" on the Vocabulary Size Test
"I don't know"のVSTへの導入
Tokyo JALT Journal (2013)

Teacher Training Manual – Advanced
ティーチャートレーニングマニュアル 上級
GETI (2007)

Teacher Training Manual – Intermediate
ティーチャートレーニングマニュアル 上級
GETI (2007)